Informacja o przetwarzaniu danych osobowych


Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r.) Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie informuje, że:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie; ul. Solec 24, 00-403 Warszawa.
  2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@muzeumazji.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji statutowych zadań Muzeum Azji Pacyfiku w Warszawie na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego i prawa miejscowego, zgodnie z art.6 ust.1 lit.c i e oraz art. 9 ust.2 lit.g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania, skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do przenoszenia swoich danych osobowych do wskazanych podmiotów.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zgadzam się

Tu jest Polska

9.06.2020 - 30.08.2020

 

W roku akademickim 2019/2020 zaprosiliśmy do współpracy Pracownię Działań Przestrzennych prof. Mirosława Bałki z Wydziału Sztuki Mediów warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Przez cały rok studenci pracowali wraz z kuratorką zadając sobie pytania o status i pochodzenie obiektów muzealnych, nasze relacje z nimi oraz role, jakie przyjmują. Dyskutowaliśmy o etycznym wymiarze muzealnictwa, pozyskiwania zbiorów i ich prezentowania, przedstawiania kultur odległych i jednocześnie bliskich.

 

Projekt TU JEST POLSKA / MUZEUM AZJI I PACYFIKU stał się preludium naszej kolejnej wystawy czasowej „Muzeum? A po co?”, której oś stanowią pytania, które muzealnicy muszą sobie codziennie stawiać przygotowując wystawy i tworząc kolekcje.

 

TU JEST POLSKA / MUZEUM AZJI I PACYFIKU składa się z ośmiu prac. Każda nawiązuje do innego wycinka Polski. Zachęcamy jednak do odszukiwania w nich również wątków pozapolskich.

A może są one właśnie immanentnie polskie? Rodzime?

 

 

Postanowiliśmy kolonialnym gestem podzielić mapę Polski na kawałki.

W ten sposób powstało 8 grup, które badały wątki dalekowschodnie w poszczególnych województwach.

 

 

 

Pracownia Działań Przestrzennych / Wydział Sztuki Mediów / ASP w Warszawie prof. Mirosław Bałka as. Tymek Bryndal as. Julia Dorobińska

 

 

1.

PZPR – Wyczerpanie Tematu 

Adam Kozicki, Tomek Paszkowicz, Karolina Pawelczyk 

Formacja PZPR jest performatywno-postartystyczną grupą składającą hołd w stronę poznańskiej kultury ulicznej i hiphopowej, szczególnie zainteresowana lokalnymi ikonami, takimi jak Ryszard „Peja” Andrzejewski czy płonące kanapy na poznańskim łazarzu. W swoich utworach i wideoklipach podejmują się tematów nierówności społecznych i podziału klasowego, opresji finansowej, prześladowania mniejszości azjatyckiej, paniki czy kontroli.

 

By wejść na stronę projektu kliknij tu.

 

https://pzprwyczerpani.tumblr.com

 

 

 

2.

Złota gorączka 

Julia Dorobińska, Weronika Zalewska, Adam Zduńczyk 

wideo 3:43 

 

Praca wideo Złota gorączka to paradokumentalna relacja z poszukiwania złota przez trójkę bohaterów wystawionych na ryzykowną podróż i próbę charakteru. Bazując na konwencji westernu, film odnosi się do złotej historii Dolnego Śląska – legendarnego Złotego Pociągu i dawnej kopalni złota w Złotym Stoku. Zderzając motyw gorączki złota z lokalną nadzieją na bogactwo, wideo ukazuje cień niedoścignionego Zachodu, który ukształtował nasze poczucie, że more means more. Złoto materializujemy w nowym iPhone’ie „zaprojektowanym w Kalifornii, wyprodukowanym w Chinach”.

 

 

 

3.

Przewodnik po miejscach, które nie istnieją

  • Rabata

  • Małpka

  • Pałac

Marcelina Gorczyńska, Nadia Markiewicz, Julia Podborączyńska

wideo 2:19, 3:48, 3:34

 

Prace wideo odnoszą się do miejsc, które z różnych przyczyn zniknęły. Dzięki portalowi Fotopolska i mapie nieistniejących miejsc odnalazłyśmy wiele nieoczywistych obiektów. Znikaniem rządzi nostalgia i fantazja, dlatego wybrałyśmy narrację audioprzewodnika, aby odbiorca do naszych wspomnień mógł dołożyć swoje i stworzyć razem z nami nowe wyobrażenie nieistniejącego już miejsca.

 

 

4.

GRANICE 

Kadidia Ba, Maksymilian Biel, Kamil Druk, Klaudia Skuza

wideo 2:44

 

Wideo łączy różne działania performatywne – subiektywne interpretacje tematu granic państwowych. Intensywność odczuć związanych z ich przekraczaniem jest często uzależniona od pochodzenia. Szczególnie w relacji wschód-zachód przekraczanie granicy może powodować duży dyskomfort, którego zaakceptowanie jest często wynikiem przymusu.

Działania poruszają różne aspekty istnienia granic. Od spaceru po linii, okrążania terenu poprzez wypełnianie pęknięć w jezdni żółto-niebieską farbą, aż do pytań pojawiających się przy kontroli granicznej i okrężny ruch maszyny budowlanej.

 

 

 

5.

PAKIET KLIMATYCZNY DLA POLSKI 

Sara Czyż, Marta Kaczmarek, Piotr Kowalski

wideo 2:23

 

Praca jest jednocześnie wypowiedzią na temat rejonu ziemi lubelskiej i komentarzem polityczno-społecznym. Odwołujemy się do incydentu, który miał miejsce w Lubartowie, gdzie młody lubelski aktywista wdał się w drobną dyskusję z prezydentem Dudą. Dyskusję, która po raz kolejny ujawniła błędy logiczne obecnych władz kraju w temacie przeciwdziałania zmianom klimatu.

Działanie opiera się na spreparowaniu newsa na temat nowych działań rządu mających na celu walkę z globalnym ociepleniem poprzez stopniowe ochładzanie klimatu. News głosi o tym, że mieliby realizować te założenia, przerabiając farmy wiatrowe poprzez instalacje nowych łopatek (wizualnie przypominających te znane z wiatraków biurowych). Nie bez znaczenia jest tu też fakt, że rząd widzi siłę w energii czerpanej z węgla i w Wojskach Obronny Terytorialnej. W tym celu stworzyliśmy wizualizację nowego rozwiązania oraz wykreowaliśmy postać wiceministra środowiska – Krzysztofa B. Zefirka, który uosabiając cechy polityków z przełomu lat 90 i drugiego millenium, przemawia podczas konferencji prasowej.

Nasze działanie ma na celu zilustrowanie cienkiej granicy, jaka w tym momencie dzieli fake news od najnowszych doniesień z Sejmu. W tym celu wykorzystaliśmy techniki manipulowania treścią i doniesieniami z kraju wykorzystywanymi powszechnie przez media prorządowe. Konstrukcja wideo stopniowo dokłada kolejne ciężary informacyjne, cały czas zmieniając ten balans. Społeczne uodpornienie na absurd opóźnia moment weryfikacji tego co jest prawdą, a co nią wcale być nie musi.

 

 

 

 

6.

Ĉar ĉiuj Homoj estas unu familio

Roberto Cura, Łukasz Horbów, Bożna Wydrowska

wideo 4:34

 

Praca wideo jest wynikiem połączenia estetyki karaoke – jednej z najpopularniejszych form międzynarodowej rozrywki oraz nurtu muzycznego disco polo, którego głównymi ośrodkami był Białystok i inne miasta leżące na Podlasiu.

Transformując  utwór popularnego, polskiego zespołu disco polo Bayer Full „Wszyscy Polacy”, artyści tworzą nowe dzieło w języku Esperanto gdzie „Wszyscy ludzie to jedna rodzina” (esp. Ĉar ĉiuj Homoj estas unu familio).

Esperanto jest najbardziej rozpowszechnionym, międzynarodowym językiem na świecie. Został stworzony przez polsko-żydowskiego lekarza Ludwika Zamenhofa, który nie zastrzegając praw autorskich, dopuszczał poprawki na zasadach demokratycznej dyskusji.

To, co jest istotne dla artystów, to połączenie formy otwartej języka Esperanto oraz aspektu wspólnotowości disco polo i karaoke, w których szczerość amatorszczyzny i humoru staje się dialogiem ponad podziałami społeczno-kulturowymi.

 

 

 

 

7.

OSTATNIO 

Agata Chodera, Karina Kuberska, Urszula Malicka

wideo 1:55

 

Wideo powstało z inspiracji wydarzeniem, które miało miejsce w Reszlu na Warmii i Mazurach w 1811 roku. Wtedy to Barbara Zdunk została ostatnią osobą straconą na stosie w Europie. Jeśli odpowiednio zmanipuluje się prawdę, ludzkie cierpienie łatwo staje się niewidoczne, a społeczeństwo udzieli na nie przyzwolenia. Nałożenie koloru greenscreen’a na postacie jest ich stygmatyzowaniem. Zielony kolor jest narzędziem iluzorycznej gry ze świata wirtualnego. Nałożenie tego koloru daje możliwość zastąpienia danego obszaru dowolną formą. Pierwotny obraz zanika i zmienia się w motyw zalesionego pejzażu. Pozostałe elementy dwóch rzeczywistości tworzą ruchomy kolaż, kamuflaż, który daje ochronę poprzez niewidoczność.

 

 

 

 

8.

WISŁOMORZE 

Mateusz Kowalczyk, Stefania Michera, Piotr Mlącki, Karolina Pajerova

obiekt  śr. 280 cm, wys. 50 cm

wideo 3:40 

obiekt z morza

nadmorski gadżet pochodzący z importu z Chin

 

W naszym projekcie skupiliśmy się na relacji Morza Bałtyckiego z Wisłą. Główną bohaterką stworzonego przez nas paradokumentu jest odkryta nad rzeką w Warszawie rozgwiazda. Zauważona została na mieliźnie pośród innych egzotycznych, niespotykanych tutaj pozostałościach po ślimakach i małżach, przybyłych w niewyjaśniony sposób z Bałtyku. Gigantyczna rozgwiazda zostaje przez nas zabrana z nadwiślańskiej plaży i przeniesiona jako obiekt muzealny. Udokumentowane przeniesienie znalezionej rozgwiazdy z plaży do Muzeum z jednej strony nawiązuje do nadmorskich straganów nad polskim morzem, gdzie sprzedawane są m.in. w zestawach pamiątkowych muszle i rozgwiazdy importowane z Chin, z drugiej strony, do symbolu czerwonej gwiazdy i Cudu nad Wisłą.

 

 

 

PARTNERZY