Informacja o przetwarzaniu danych osobowych


Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r.) Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie informuje, że:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie; ul. Solec 24, 00-403 Warszawa.
  2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@muzeumazji.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji statutowych zadań Muzeum Azji Pacyfiku w Warszawie na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego i prawa miejscowego, zgodnie z art.6 ust.1 lit.c i e oraz art. 9 ust.2 lit.g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania, skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do przenoszenia swoich danych osobowych do wskazanych podmiotów.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zgadzam się

BIKE. Balance Is the Key Element

9.05.2019 - 9.06.2019

BIKE to długoterminowy projekt ukazujący specyfikę najbardziej popularnego w rejonie południowo-wschodniej Azji środka transportu, jakim jest skuter. Pojazdy te zapewniają funkcjonowanie większości społeczeństwa i stanowią warunek wzrostu ekonomicznego są jednak jednocześnie przyczyną ludzkich tragedii. Rocznie na drogach samej Tajlandii ginie 20 tys. osób, a niezliczona ilość ulega mniej lub bardziej tragicznym w konsekwencjach wypadkom. Mimo to obraz skutera to piękny portret pokazujący przekrój społeczny, codzienną radość, zmartwienia, zmęczenie i przede wszystkim spokój. Waśnie te nastroje próbuje uchwycić autorka, ilustrując je zdjęciami i filmami.

Celem projektu było uchwycenie wielofunkcjonalności pojazdów, jak również różnorodności ludzkich postaci. To właściwie portret społeczeństwa przez pryzmat jednośladowego środka transportu. Wokół skutera toczy się życie, spotykają się na nim różne pokolenia, toczą się historie. Kobieta, która odbiera dwójkę czy trójkę dzieci ze szkoły i odwozi do domu ma inny bagaż emocji niż trójka nastolatków rozpoczynająca właśnie weekend, a tych z kolei wiele różni od trzech nastolatek. Starszy mężczyzna podążający ze swoją wnuczką na plażę wyraża inną skalę zmartwień, niż kobieta przekładająca przez swoje ramię niemowlę. Wszystkie te historie odbywają się przed naszymi oczami, możemy je podglądać zupełnie niewinnie i bezkarnie, bo toczą się w przestrzeni publicznej. Nie zaglądamy nikomu przez zasłony do domu czy przez okna do samochodów. Historie zatrzymują się koło nas, ruszają i mijają nas, a my możemy dopowiedzieć resztę. Skuter stanowi wymówkę dla tych obserwacji. To co łączy te emocje i co również jest najczęstszym komentarzem zewnętrznych obserwatorów to spokój. Spokój czyli rodzaj wewnętrznej równowagi. Imponująca siła balansu. Stąd tytuł projektu, który jest jednoczesnym skrótem: Balance Is the Key Element.

Aleksandra Bańkowicz
Absolwentka Wydziału Filozofii i Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim i Wydziału Prawa (Katedra Własności Intelektualnej) na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Producentka filmów reklamowych i dokumentalnych. Wyreżyserowała krótkometrażowy film dokumentalny Życie to nie teatr. Finalistka konkursu fotograficznego Kobieta wolna, Kobieta niezależna. Jej zdjęcia zamieszczane były w lokalnych magazynach. Fotoreportaż z zamieszek w Istambule został opublikowany na łamach pisma kulturalnego Rita Baum. W kawiarni Lokalna miała miejsce wystawa wielkoformatowych zdjęć z serii Lego-real-Land.
Obecnie autorka mieszka w Tajlandii gdzie pracuje nad serią projektów fotograficznych i dziennikarskich.

Kuratorka: Karolina Krzywicka