Informacja o przetwarzaniu danych osobowych


Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r.) Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie informuje, że:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie; ul. Solec 24, 00-403 Warszawa.
  2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@muzeumazji.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji statutowych zadań Muzeum Azji Pacyfiku w Warszawie na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego i prawa miejscowego, zgodnie z art.6 ust.1 lit.c i e oraz art. 9 ust.2 lit.g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania, skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do przenoszenia swoich danych osobowych do wskazanych podmiotów.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zgadzam się

WYDARZENIA

Image article

Wernisaż wystawy „Turkmeni. Sztuka codzienności”

2.10.2017, 18:00

Muzeum Azji i Pacyfiku zaprasza na wernisaż wystawy „Turkmeni. Sztuka codzienności”, który odbędzie się w poniedziałek 2 października 2017 roku, przy ul. Solec 24 w Warszawie.

Wystawa ukazuje bogatą i reprezentatywną kolekcję turkmeńskiego rękodzieła, na które składają się wspaniale haftowane stroje, charakterystyczna, masywna biżuteria, nakrycia głowy oraz kobierce i dywany filcowe. Muzeum zgromadziło ją w większości w latach 70. i 80., a później w latach 90. XX wieku i nadal powiększa.

Na ekspozycji dominują typowe dla Turkmenów ubiory etniczne, w tym purpurowe tuniki kobiece z haftowanymi obszyciami oraz charakterystyczne stroje wierzchnie czyrpy, noszone według tradycji przez kobiety zamężne, a także misternie haftowane nakrycia głowy: popularne w całej Azji Centralnej czapeczki znane pod rosyjską nazwą tiubietiejek lub lokalną – tahia, biżuteryjne czapeczki przeznaczone dla młodych kobiet, skomplikowane, ceremonialne czepce kobiet zamężnych oraz czapeczki dziecięce opatrzone amuletami. Ważną część kolekcji stanowią także okazałe, masywne ozdoby srebrne z karneolami, w formie ciężkich plakiet, zawieszeń czy ażurowych taśm zdobiących czoło i skronie, zdobionych prostym rytym i ażurowym ornamentem o motywach zwierzęcych i abstrakcyjnych. Wszystkie te ubiory i ozdoby, mające wielowiekową tradycję, są do dziś używane w społecznościach turkmeńskich, równolegle z ubraniami typu zachodniego. Podlegają też współcześnie zaskakującym niekiedy transformacjom i modernizacjom, których przykłady również zobaczyć można na wystawie.
Towarzyszyć im będą unikatowe wyroby filcowe, typowe dla rzemiosła ludów koczowniczych regionu, w tym przede wszystkim Turkmenów. Filce stanowiły ważny element tradycyjnego wyposażenia jurty, a ich powstawaniu towarzyszyły – i towarzyszą do dziś – różne obrzędy.

Oddzielną cześć wystawy stanowią prace współczesnych artystów turkmeńskich ze zbiorów Muzeum Azji i Pacyfiku: malarza polskiego pochodzenia Włodzimierza Pawłockiego oraz grafika Mereta Kłyczewa, które stanowią unikalny zespół prac ukazujących różne prądy artystyczne w sztuce Azji Centralnej w 2. poł. XX wieku.

Kurator wystawy: kustosz Karolina Krzywicka

Projekt aranżacji wystawy: Masakazu Miyanaga
Projekty graficzne: Magdalena Niernsee
Projekt katalogu wystawy: Marta Przybył

Konserwacja obiektów: Ewa Soszko-Dziwisińska, Magdalena Szymczyk, dr Jacek Tomaszewski