Informacja o przetwarzaniu danych osobowych


Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r.) Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie informuje, że:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie; ul. Solec 24, 00-403 Warszawa.
  2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@muzeumazji.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji statutowych zadań Muzeum Azji Pacyfiku w Warszawie na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego i prawa miejscowego, zgodnie z art.6 ust.1 lit.c i e oraz art. 9 ust.2 lit.g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania, skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do przenoszenia swoich danych osobowych do wskazanych podmiotów.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zgadzam się

W poprzek kultur. W krainie fantazji. Moje Harajuku. By Lily & Masa

14.02.2020 - 31.05.2020

Wydłużyliśmy wystawę fotograficzną „Moje Harajuku”!

Harajuku to zwyczajowa nazwa obszaru w okręgu specjalnym Shibuya w Tokio. Określenie odnosi się do terenu wokół stacji pod tą samą nazwą, która przynależy do okrążającej tokijskie centrum linii kolejowej JR Yamanote. Pomimo, że Harajuku jest nazwą powszechnie znaną zarówno w Japonii, jak i za granicą, to jednak na mapach jako określenie obszaru nie istnieje, pojawia się wyłącznie jako nazwa stacji. Swoją rozpoznawalność zawdzięcza zaś oryginalnej i odmiennej od reszty Tokio kulturze alternatywnej, zwłaszcza modzie i muzyce, która zaczęła się tu kształtować, począwszy od okresu powojennego.

 

Na obszarze Harajuku po II wojnie światowej znajdowały się siedziby amerykańskich okupantów, zamienione w latach 60. na wioskę olimpijską. Międzynarodowa atmosfera miejsca fascynowała odmiennością, przyciągając ciekawą zachodniego stylu życia japońską młodzież, która kopiując i następnie przekształcając obce trendy, przyczyniła się do stworzenia zupełnie nowego zjawiska. W ten sposób Harajuku stało się kolebką mody ulicznej oraz miejscem spotkań grup alternatywnej młodzieży – Harajuku kids. Dzisiejsze Harajuku, przepełnione turystami, zwykłymi nastolatkami i kolorowym jedzeniem, stanowi jednak wyłącznie symbol kultury, która odrywając się od miejsca swoich narodzin funkcjonuje w transkulturowej przestrzeni fantazji w poprzek kultur – Harajuku przestało być tylko japońskie.

 

Fotografie powstały podczas badań terenowych Klaudii Lily Adamowicz, dotyczących kultury Harajuku zarówno w Japonii, jak i w Polsce przy współpracy z Masą Zazie Takakuwa – japońskim muzykiem, hobbistycznie zajmującym się fotografią. Pogłębione wywiady oraz obserwacja uczestnicząca stały się sposobem na poznawanie indywidualnych światów Harajuku, które z fizycznym Harajuku, łączy jedynie więź symboliczna. Wystawa to opowieść o „moim Harajuku”, osobistym doświadczeniu fantazji i samorealizacji, chwilowym karnawale zeestetyzowanego „ja” w grupie podobnych sobie ludzi. Autorka wystawy, prywatnie również zaangażowana w kulturę Harajuku, nie ukazuje zjawiska z dystansu badacza czy artysty-obserwatora, lecz z bezpośredniej perspektywy autentycznego uczestnika, opowiadającego swoją własną historię Harajuku.

 

Klaudia Lily Adamowicz – badaczka japońskiej popkultury, autorka książki „Wizerunek mężczyzny w visual kei” i współautorka „Oblicza kawaii”. Doktorantka na Uniwersytecie Jagiellońskim, stypendystka Japan Foundation w Kansai Language Institute w Osace i Nippon Foundation w Inter-University Japanese Language Center w Jokohamie. Jej artystycznym debiutem było współautorstwo wystawy „Moja czerwona nić” w Galerii i! w Krakowie w 2018 roku. Prywatnie nosi Lolita Fashion.

 

Masa Zazie Takakuwa – japoński muzyk pochodzący z Jokohamy. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 4 lat, gra również na gitarze i pianinie. Miłośnik przyrody, hobbistycznie zajmujący się fotografią ptaków drapieżnych i owadów, a tym razem również… Harajuku.

 

kuratorka: dr Magdalena Ginter-Frołow


  • Slajd nr 0

    (1/5)

  • Slajd nr 1

    (2/5)

  • Slajd nr 2

    (3/5)

  • Slajd nr 3

    (4/5)

  • Slajd nr 4

    (5/5)

SPONSORZY

Logo - kirin
Logo - szkola
Logo - kopro